Geslaagde trainingsweek in Oostenrijk

Team Fortune Coffee Zomerblogs

Zaterdag 25 juli startte de Fortune Coffee trainingsweek met een deel van de ploeg! Claudia en Rosalie waren op dinsdag 21 juli al vertrokken met een auto vol en verbleven vier nachten in Walchsee. Walchsee ligt ruim een uur rijden van Viehhofen af. Walchsee is een klein maar gezellig dorpje waar ze lekker konden fietsen, raften, rodelen, wandelen en ook nog wel een beetje konden relaxen voordat de intensieve trainingsweek zou starten!

Op vrijdagochtend vertrok Remco met zijn gezin richting Viehhofen en op zaterdagochtend vertrokken Brit, Gé en Heleen! Rond 18.00u waren we compleet en gingen we gezellig met z’n allen uiteten. Tijdens deze maaltijd genoot iedereen van een schnitzel of cordonbleu. Vanaf zondag zouden we pasta gaan stapelen voor het fietsen!

Fortune Coffee Trainingsdag 1
Een lange fietsrit van ongeveer 4 uur

Zondagochtend stond er een lange fietsrit op het programma. Toen we vertrokken begon het al een klein beetje te druppen. Helaas heeft het de hele rit geregend. Bij Gé kwam het zeepsop uit zijn broek, volgende keer iets minder wasmiddel gebruiken Gé! Bij Remco en Evi lekte de fietskar en Rosalie bibberde van de kou! De bikkels Claudia, Brit en Heleen hebben nog 40km extra gefietst, omdat ze geen genoeg konden krijgen van de regen. Bij het stadje Rain moest er natuurlijk een selfie gemaakt worden! Trots op deze bikkels!

Fortune Coffee Trainingsdag 2
In de ochtend een herstelritje op de fiets

Op maandagochtend scheen de zon! De dag begon met een heerlijk ontbijtje verzorgd door Gé! Na het uitstekende ontbijt was het tijd voor een klein vlak rondje. We hebben tijdens deze tocht genoten van het mooie weer en het mooie landschap!

Fortune Coffee trainingsdag 2
In de middag een sprinttraining

In de middag mochten we lekker gaan sprinten. Sportchalet Viehhofen had ons een locatie gestuurd waar we de sprinttraining goed konden uitvoeren en Gé ook mooie foto’s kon maken. Na 5sec werd Gé al weggestuurd, omdat hij zijn auto niet mocht parkeren in het weiland van de boer, best gek!? Op een andere plek mocht Gé gelukig wel een aantal foto’s maken, bekijk hier het resultaat.

In duo’s hebben we de sprinttraining uitgevoerd. Heleen en Claudia gingen samen en Brit en Rosalie. De twee laatste sprintjes deden we met zijn vieren. Claudia was de sprintkoningin en mocht daarom op kop naar huis rijden.

Fortune Coffee trainingsdag 3
Lange fietstocht

Dinsdagochtend stonden we op en zagen we dat de zon weer heerlijk scheen! Vandaag stond er een lange fietstocht naar de Thauernmoossee op de planning, waar we na een flinke klim beloond zouden worden met prachtig uitzicht!

De route naar het startpunt van de klim was +/- 45km vlak. Op de weg ernaartoe werd er voor de zekerheid nog een korte plaspauze ingepland. De waarschuwing van Heleen “Oh no daar staat iemand”, kwam net iets te laat.

De klim zou ongeveer 10 a 15km duren. We zagen er als een berg tegenop, omdat we helemaal niet wisten wat ons te wachten stond! Brit was als snelste boven gevolgd door Claudia, Heleen en daarna Rosalie. De klim leek helaas al eerder dan verwacht te eindigen. We werden niet beloond met het onwijs mooie uitzicht door wegwerkzaamheden. Dit was echt een enorme domper! We waren nog maar op de helft van de klim.

Om onze teleurstelling maar een klein beetje te verzachten besloten we wat te gaan drinken bij een berghutje. De ober van dit hutje was de grapjas van het restaurant. Een gesprek tussen Claudia en de ober verliep al volgt:

Claudia: “Mag ik u wat vragen?”
Ober: “Nee, Nee ik ben m’n ring vergeten.”
Claudia: “Sorry?!”
Ober: “Ik ben al getrouwd!”
Claudia: “Haha nee maar we hebben een andere vraag!

Toen we onze vraag of er nog een alternatieve route omhoog was mochten stellen, werden wij blij verrast met het nieuws dat er toch nog een andere route was naar de Thauernmoossee. Het uitzicht daarboven was fantastisch!

Klik hier voor meer foto’s van de klim naar de Thauernmoossee.

Fortune Coffee trainingsdag 4
In de ochtend de tijdrit verkennen

Vandaag stond de tijdrit op het programma. De snelste damestijd is 00:17:57. Het leek ons goed om de route van de tijdrit te verkennen, zodat we op het moment van presteren niet de verkeerde afslag zouden nemen. We merkten al vrij snel dat het een steile klim zou worden.

In de middag de tijdrit Hecherberg

Om 13.30u was alles gereed voor de tijdrit. Joost Smit, van Sportchalet Viehhofen, had zijn positie bij de finish ingenomen. Gé stond klaar om mooie foto’s te schieten, Remco nam de rol van starter op zich en de meiden maakten zich klaar voor de start. Brit ging als eerste van start. Twee minuten later vertrok Claudia, vervolgens ging Heleen van start, daarop volgende Rosalie en Remco werd uiteindelijk ook nog weggestart door zijn vrouw.

Iedereen kwam uitgeteld en voldaan boven. Onze tijdrit-koningin was Brit! Na deze pittige tijdrit hebben we na afloop een drankje gedaan en een heerlijke duik genomen in het zwembad. Het zwembad had een glijbaan, onze schaatsbillen pasten echt maar net op deze glijbaan.

Neem snel een kijkje in het album Klimtijdrit naar Hechethütte om te zien hoe hard de meiden gestreden hebben om zo snel mogelijk boven te komen.

Uitslag Klimtijdrit Sportchalet Viehhofen

Fortune Coffee trainingsdag 5
Intervallen + droogtraining

Na al het fietsen, was het wéér tijd voor fietsen. Deze ochtend stond er een intervaltraining op het programma, maar dit keer met na afloop een schaats specifieke training. De intervaltraining deden we beneden in het dal op de autoweg. Dit was prima te doen. Voortdurend reden we kop over kop zodat we onze snelheid hoog konden houden en onze hartslag laag. Na de intervaltraining werd de fietskleding vervangen voor een korte sportbroek en een sporttopje. De tempratuur was al aardig gestegen. Met een laddertje, evenwichtsbalkjes, een cornerbelt, een elastiek en onze bidon onder de arm liepen we richting de skilift om vervolgens daar in de schaduw onze oefeningen te kunnen doen. Na al het fietsen, was het erg fijn en goed om een andere training te doen.

Zie hieronder een aantal foto’s van de training, ben je benieuwd naar meer foto’s check het album Yoga voor schaatsers.

Na een pittige, maar leuke trainingsochtend hadden we een middagje vrij en zijn we naar de Seisenbergklamm gegaan. Dit is een wandeling door een kloof van ongeveer 1,5uur. We liepen hier over een rotspad, houten paden, bruggen en trappen. Ongeveer halverwege kwamen we bij het mooiste gedeelte van de kloof. Het vernauwde zich en het water werd wilder. De wanden van de kloof stonden zo dicht op elkaar dat er weinig lichtinval was. Het was een zeer mooie wandeling!

Fortune Coffee trainingsdag 6
Koninginnerit

Trainingsdag 6: de laatste trainingsdag van Fortune Coffee en de dag van de Koninginnerit, namelijk de Großglockner Hochtor van 2504 meter hoogte. Na een goed ontbijt en voldoende eten verzameld te hebben voor onderweg waren de meiden er klaar voor! Gé had ook nog een voorraad voeding mee in de auto en Remco ging samen met z’n gezin ook met de auto de berg op om ons onderweg aan te moedigen. Rond 08.00uur vertrokken we. Na ongeveer 25km waren we aan te begin van de Großglockner en startte de klim. Ieder ging op z’n eigen tempo naar boven en heeft het hoogste punt uiteindelijk gehaald. Het was een zware klim, maar we hebben onderweg enorm genoten van het prachtige uitzicht. De ijswand onderweg was ook zeer indrukwekkend! Na afloop hebben we onszelf verwend met een heerlijke en welverdiende lunch op de berg.

Een aantal prachtige foto’s van de fietstocht zijn hieronder te zien, ben je benieuwd naar nog meer mooie plaatjes die Gé Wijnands geschoten heeft? Bekijk het album: Grossglockner, het is maar een molshoop.

We zijn allemaal zeer dankbaar dat we ondanks deze onzekere coronatijd toch een hele mooie en fijne trainingsweek hebben gehad in Oostenrijk. Mede dankzij Joost en Maaike van Sportchalet Viehhofen was het een geslaagde week. Aankomende winter zullen we hier zeker profijt van hebben!

Ben je benieuwd naar nog meer mooie plaatjes van onze heerlijke trainingsweek neem een kijkje op: